totalltuning
totalltuning
TÁMOGATÁS
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-02-14
 
Óra
 
Menü
 
Linkek
 
Zene
 
Szavazás
Motorok és autók
Melyiket szeretitek jobban?

autó
motor
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
KTM
 
SUBARU
 
Yamaha
 
N2O
 
fasza oldalak
//gportal.hu/portal/markyh/
 
totalgas
 
street flYsster
Angyal Zoli
milyen Angyal Zoli?

nagyon király
nem rossz
elmegy
nemjó
gagyi
szar
örült
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
egy kiss fordulat
 
simsom és motor tuningolás
SIMSoN TUNING:A történet 2003 őszén kezdődött 2 halom roncs vételével és Bp.-re szállításával. Mint később megtudtam: vettem 5 kereket, 1 Star, 1 Schwalbe vázat, 1 S51 blkkot és 1 Star blokkot, valamint egy csomó vázelemet. A Svalbi vázba apámmal (Kolbász) beraktuk a Star blokkot kissé rendbehozva új dugóval, kék-ezüstre festve. Könnyű volt eladni, jól nézett ki, és a nyereségből megtérült a Star ára is. A történet következő részét Kolbász cikke részletesebben taglalja, én csak körvonalakban regélem el. A Star átalakítása és teljes felújítása után még az első 1000km és a jogsi megszerzéséig apámnál maradt Bp.-en. A bejáratás után 14-esre cseréltük a 12-es lánckereket. Amikor már nálam volt a jogsi és a paripa, kb. 1500km körül elrepedt a váz a tank alatt, a hegesztésnél (aki olvasta Kolbász cikkét, az tudja, miről beszélek ő... izé írok). Nagy ijedtség, káromkodás és 30-cal hazamenés, tanakodás, hogy most mi lesz. Hála apám jó kapcsolatainak és találékonyságának, egy héten belül a moci Pesten volt, egy szabad hétvége alatt átdobtuk a cuccot S51 vázra, ami kellett, azt vettünk, ami nem, azt eladtuk, így elég olcsón megúsztam a dolgot. Egy gyors beállítás és már életre is kelt a Star reinkarnációja . Egy duplarugós mexakító volt benne akkor, ami 30km-enként megette a hézagot, mikor Apu lefele robogott vele Nemesvámosra. Szerencsére Marci elnökúr is vele tartott, aki indulás előtt, ki tudja mit sejtve :) komplett alaplapot rakott otthon a táska mélyére, így apu vigan folytathatta az útját. Ezenkívül nem volt semmi gond, szépen leért Nemesvámosra (kis falu Veszprémtől 6 km-re, ott lakom). Az SKM-es hengerhőfokmérő sajnos felmondta a szolgálatot, úgyhogy levágtam a vezetéket. Az óra maradt, szerintem szebb, mint egy lyuk a műszerfalban. 60 cm3, N1-es karbi 70-es főfúvókával, mexakítós gyújtás, a kisipari rezót lecseréltem utángyártott kéményre, 14-es lánckerék, 100-as óra, 70km/h, kielégítő gyorsulás és hegymászó képesség, endurosan felhúzott Pannónia sárvédő vágva (hogy valami hazai is legyen a paripán), HS1-es első izzó (35/35W, Zsiguli foncsor, krómkeretes 350-es Cetka ház ), Star hátsó sárvédő és lámpa, VeeRubber Enduro gumi. Ez volt a felállás a II. Simsonális előtt. A lejutás Kaposszerdahelyre kicsit problémás volt, mert a rozsda lement a tankból a karbiba, de a problémát orvosoltuk, később persze kipucoltam a tankot. Kaposszerdahelyen kapott 1 zsír új gyári kipuffot, amit később átalakítottam öblös hangúra Kolbász cikke szerint. Megnyertük a hegyi felfutó és a szépségverseny 1-1 kategóriáját(aki nem volt még a Simsonálison, a következőre elmenni ám!). A hazajutás simán ment azt leszámítva, hogy Balatonalmádiban a strandolás után elkapott a szerv 2személlyel. Szívás... Otthon folyamatosan történtek csinosítások, elsőteló erősítés, alaplap újravezetékelés, besározás, lemosás, + persze szerelgetés, hogy ne legyen unalmas az élet. Kapott egy S53-as kéményt, arról is született cikk Kolbi tollából, akit érdekel, az olvassa el (akit nem, az is!:)). Aztán a téli szünet elején jött a várva-várt tuning: 4felömlős Tuji-henger, átalakított égéstér, 42,00 mm-es Keystone dugó 2 krómgyűrűvel, Tuji-rezó, a karbiba 75-ös fúvóka, és raktam rá egy kazánhőfokmérőt. Összeszerelés közben volt egy kis problem: a fúrás előtt készült fényképen jól látható pöcök, ami a szívóablak felbővítésénél meg lett hagyva, hogy az alsó gyűrűt kitámassza és ne törjön bele az ablakba, fúrás közben/után kitört. Így 1 gyűrűvel lett összerakva a gép. Változás: könnyebben bejáródik, kisebb a kompresszió, bár szerintem ez is elég (főtengely kímélő), kisebb felületen ér egymáshoz a 2 mozgó alkatrész (gyűrűk + henger), lassabban kopik a hengerfal és kisebb a súrlódási ellenállás , vagyis kevesebb hő fejlődik, és van 1 pótgyűrűm, amit nem lehet külön kapni. Az első utam kissé balul sült el, tükör jégen próbáltam ki a gépet, 1-esben nyugisan kipörgettem, 2-esben se húztam nagy gázt (kb. negyed - harmadgáz), szépen elindult alulról, majd amikor az aktív fordulatszám-tartományba ért, 1re jobban gyorsult, persze én + csak tátottam a számat, hogy ilyen kis gáznál hogy megy, és +feledkezve az útviszonyokról megcsúsztam, majd lerakott bal lábbal pörögni kezdtem az út jobb szélén. Még jó, hogy este nincs forgalom. Beújítottam a jól bevált Isolator Spezial ZM-260-as gyertya helyett 1 változó hőértékű Brisk-et. Jól bevált, eddig még nem volt gond vele. A cikk írásakor hevenyészetten beállított motorral viszi a 80-at és kissebb emelkedőn 70-nel felmegy. A 70-es utazó kielégítő, elsőre indul, 0 fok alatt, vagy hosszú állás után (3 hét) sincs semmi gond. Sarat, vizet, jeget jól bírja, volt már olyan, hogy az eső centis rétegben fagyott rám & a mocira. Alulról jól húz, felül nagyon virgonc (pl.: 4.ben: 40-45-től 80-ig lehet használni), a teljesítménye kb. 6-7Le körül van. A cikk írásakor (2005.02.17.) 650km-nél tartok, végig 1:30-as szintetikus olaj + 95 benzin keverékkel mentem, egyszer se ragadt meg RobogoTUNING:Olvasóink közül a legtöbben az úgynevezett ,,utcai tuning�, a közúti motorkerékpárok feljavitása iránt érdeklődnek. Ez a leirás ilyet mutat be. Szakszeru kivitelezése esetén nő a teljesitmény, fürgébb és gyorsabb lesz a jármű anélkül, hogy elveszitené alkalmasságát a mindennapi használatra. Hangsúlyozni kell, hogy a leirtak alapján nem születik versenygép, sportosan vezetheto közúti motorkerékpár azonban igen, amelynek jobb menetdinamikája az elozési úthossz leröviditésével a közlekedés biztonságát szolgálja. Kiindulási elvünk az, hogy ügyeskezu emberek, akik éreznek magukban megfelelo szaktudást, elfogadható munka- és költsegráforditással, viszonylag egyszeruen javithassák fel motorjukat, meghagyva a gyári porlasztót és kipufogó rendszert. A leirtak végrehajtásához csupán néhány kéziszerszámra és egy nagyfordulatszámú fúrógépre van szükség, flexibilis hajtással a Bosch köszöruk részére. Dönto fontosságú a preciz, jó minöségu munka! A motorteljesitmény fokozását a töltés és ezáltal a fordulatszám növelésével és a suritési viszony fokozásával érhetjük el. ,,Utcai tuning� esetében a forgattyús házat nem módositjuk, csak a hengert és a hengertejet. A munkát a hengerbe beakasztható hajlitott aluminium lemezcsik kiszabásával kezdjük, amely megakadályozza, hogy a reszelo hegyével megsértsük a hengerfalat. Az alkatrészeket megtisztitjuk az olajtól és koromtól, majd a következo muveleteket végezzük el: Szivócsatorna A szivócsoben lévo hattyúnyakat (görbületet) a lehetoségek mértékében egyenesitjük ki. Ellenorizzük, hogy a belépo nyilás keresztmetszete nem lóg-e bele a porlasztó torkába, mert örvénylést okoz. A szivási ido meghosszabbitása érdekében bovitsük felfelé 5 milliméterrel a szivónyilást, a dugattyúgyuru kitámasztása érdekében középen meghagyva az ábra szerinti nyelvet. A csatorna formálása közben a szivónyilást ne szélesitsük ki, legfeljebb lefelé kerekitsünk rajta 1-2 milliméternyit a rajzon látható módon. A Simson 531 és 541 tipusú motorok hengerpalástjának kiteritett rajza. Az átalakitással kapcsolatos csatornabovitéseket vonalkázás jelzi. Átömlő csatornák Feladatunk a forgattyús házból az égéstérbe felömlo gáz ellenállásának csökkentése. A csatornáknak a hengerbe torkollását úgy kell kialakitani, hogy az átömlo sugarak hátul szembetalálkozzanak és úgy csapódjanak fel a hengerfal mentén a hengerfej felé. A csatornának a henger feloli falát nem szabad lemunkálni, mert ezáltal megszünne a rádiuszosan irányitott gázterelés. Az átömlo csatornák gyárilag kialakitott sarkait gondosan kerekitsük le és illesszük össze a motorház csatornáival. A hátsó csatornafal megmunkálásakor jó szolgálatot tesz egy melegen hajlitott gömbölyu tureszelo. A csatornákat a rajz szerint bovitsük tel, a henger sarkos nyúlványát pedig a gázáramlásnlak megfeleloen alakitsuk csaknem élesre. Kipufogó csatorna Ez az, amit a leggyakrabban végzetesen elrontanak a képzetlen ,,versenyszerelok�! A muveletet nagy figyelemmel kell végezni. Az ablakot csak felfelé és enyhén oldalirányban szabad rádiuszosan boviteni. A túl magas kipufogónyilás rontja a nyomatokot. A túl széles nyilás viszont elosegiti a gyors gázcserét, de növeli a gyurutörés és a dugattyúcsilingelés esélyét. Szóval az arany középutat kell megtalálni, a rajzon közölt méretekkel. A kipufogó csatorna további részének bovitésekor ügyeljünk a szilárd falvastagság megtartására, nehogy az egész letörjön vagy kilyukadjon. Végezetül a készre munkált henger valamennyi csatornájának éleit türeszelovel gondosan kerekitsük le (R=1). Hegerfej A suritési viszony növélése érdekében ajánlatos a hengerfejbol 1 millimétert leesztergálni úgy, hogy az égéstér formája változatlan maradjon. Összeszerelés után a gyújtást ennek megfeleloen 1,5 milliméterre állitsuk. Üzemanyagnak 92 oktános benzint ajánlatos használni. A porlasztó beállitásához gyakorlat kell, ezért azt célszeru szakemberre bizni. Mindenkinek sok sikert kívánunk!
 
A legjobb tuning ujsg
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Hír levél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
ÚJDONSÁGOK
WWW.KTM.HU
 
animációk
 
Kawasaki
 
Yamaha
 
Atv
 
Szavazás
azvazás
Milyenek találod az oldalam???

király
elmegy
rossz
nagyon rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
N2O
 
társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Galérya
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?