totalltuning
totalltuning
TMOGATS
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-02-14
 
ra
 
Men
 
Linkek
 
Zene
 
Szavazs
Motorok s autk
Melyiket szeretitek jobban?

aut
motor
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
KTM
 
SUBARU
 
Yamaha
 
N2O
 
fasza oldalak
//gportal.hu/portal/markyh/
 
totalgas
 
street flYsster
Angyal Zoli
milyen Angyal Zoli?

nagyon kirly
j
nem rossz
elmegy
nemj
gagyi
szar
rlt
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
egy kiss fordulat
 
simsom s motor tuningols
SIMSoN TUNING:A trtnet 2003 szn kezddtt 2 halom roncs vtelvel s Bp.-re szlltsval. Mint ksbb megtudtam: vettem 5 kereket, 1 Star, 1 Schwalbe vzat, 1 S51 blkkot s 1 Star blokkot, valamint egy csom vzelemet. A Svalbi vzba apmmal (Kolbsz) beraktuk a Star blokkot kiss rendbehozva j dugval, kk-ezstre festve. Knny volt eladni, jl nzett ki, s a nyeresgbl megtrlt a Star ra is. A trtnet kvetkez rszt Kolbsz cikke rszletesebben taglalja, n csak krvonalakban reglem el. A Star talaktsa s teljes feljtsa utn mg az els 1000km s a jogsi megszerzsig apmnl maradt Bp.-en. A bejrats utn 14-esre cserltk a 12-es lnckereket. Amikor mr nlam volt a jogsi s a paripa, kb. 1500km krl elrepedt a vz a tank alatt, a hegesztsnl (aki olvasta Kolbsz cikkt, az tudja, mirl beszlek ... iz rok). Nagy ijedtsg, kromkods s 30-cal hazamens, tanakods, hogy most mi lesz. Hla apm j kapcsolatainak s tallkonysgnak, egy hten bell a moci Pesten volt, egy szabad htvge alatt tdobtuk a cuccot S51 vzra, ami kellett, azt vettnk, ami nem, azt eladtuk, gy elg olcsn megsztam a dolgot. Egy gyors bellts s mr letre is kelt a Star reinkarncija . Egy duplarugs mexakt volt benne akkor, ami 30km-enknt megette a hzagot, mikor Apu lefele robogott vele Nemesvmosra. Szerencsre Marci elnkr is vele tartott, aki induls eltt, ki tudja mit sejtve :) komplett alaplapot rakott otthon a tska mlyre, gy apu vigan folytathatta az tjt. Ezenkvl nem volt semmi gond, szpen lert Nemesvmosra (kis falu Veszprmtl 6 km-re, ott lakom). Az SKM-es hengerhfokmr sajnos felmondta a szolglatot, gyhogy levgtam a vezetket. Az ra maradt, szerintem szebb, mint egy lyuk a mszerfalban. 60 cm3, N1-es karbi 70-es ffvkval, mexakts gyjts, a kisipari rezt lecserltem utngyrtott kmnyre, 14-es lnckerk, 100-as ra, 70km/h, kielgt gyorsuls s hegymsz kpessg, endurosan felhzott Pannnia srvd vgva (hogy valami hazai is legyen a paripn), HS1-es els izz (35/35W, Zsiguli foncsor, krmkeretes 350-es Cetka hz ), Star hts srvd s lmpa, VeeRubber Enduro gumi. Ez volt a fellls a II. Simsonlis eltt. A lejuts Kaposszerdahelyre kicsit problms volt, mert a rozsda lement a tankbl a karbiba, de a problmt orvosoltuk, ksbb persze kipucoltam a tankot. Kaposszerdahelyen kapott 1 zsr j gyri kipuffot, amit ksbb talaktottam bls hangra Kolbsz cikke szerint. Megnyertk a hegyi felfut s a szpsgverseny 1-1 kategrijt(aki nem volt mg a Simsonlison, a kvetkezre elmenni m!). A hazajuts simn ment azt leszmtva, hogy Balatonalmdiban a strandols utn elkapott a szerv 2szemllyel. Szvs... Otthon folyamatosan trtntek csinostsok, elstel ersts, alaplap jravezetkels, besrozs, lemoss, + persze szerelgets, hogy ne legyen unalmas az let. Kapott egy S53-as kmnyt, arrl is szletett cikk Kolbi tollbl, akit rdekel, az olvassa el (akit nem, az is!:)). Aztn a tli sznet elejn jtt a vrva-vrt tuning: 4felmls Tuji-henger, talaktott gstr, 42,00 mm-es Keystone dug 2 krmgyrvel, Tuji-rez, a karbiba 75-s fvka, s raktam r egy kaznhfokmrt. sszeszerels kzben volt egy kis problem: a frs eltt kszlt fnykpen jl lthat pck, ami a szvablak felbvtsnl meg lett hagyva, hogy az als gyrt kitmassza s ne trjn bele az ablakba, frs kzben/utn kitrt. gy 1 gyrvel lett sszerakva a gp. Vltozs: knnyebben bejrdik, kisebb a kompresszi, br szerintem ez is elg (ftengely kml), kisebb felleten r egymshoz a 2 mozg alkatrsz (gyrk + henger), lassabban kopik a hengerfal s kisebb a srldsi ellenlls , vagyis kevesebb h fejldik, s van 1 ptgyrm, amit nem lehet kln kapni. Az els utam kiss balul slt el, tkr jgen prbltam ki a gpet, 1-esben nyugisan kiprgettem, 2-esben se hztam nagy gzt (kb. negyed - harmadgz), szpen elindult alulrl, majd amikor az aktv fordulatszm-tartomnyba rt, 1re jobban gyorsult, persze n + csak ttottam a szmat, hogy ilyen kis gznl hogy megy, s +feledkezve az tviszonyokrl megcssztam, majd lerakott bal lbbal prgni kezdtem az t jobb szln. Mg j, hogy este nincs forgalom. Bejtottam a jl bevlt Isolator Spezial ZM-260-as gyertya helyett 1 vltoz hrtk Brisk-et. Jl bevlt, eddig mg nem volt gond vele. A cikk rsakor hevenyszetten belltott motorral viszi a 80-at s kissebb emelkedn 70-nel felmegy. A 70-es utaz kielgt, elsre indul, 0 fok alatt, vagy hossz lls utn (3 ht) sincs semmi gond. Sarat, vizet, jeget jl brja, volt mr olyan, hogy az es centis rtegben fagyott rm & a mocira. Alulrl jl hz, fell nagyon virgonc (pl.: 4.ben: 40-45-tl 80-ig lehet hasznlni), a teljestmnye kb. 6-7Le krl van. A cikk rsakor (2005.02.17.) 650km-nl tartok, vgig 1:30-as szintetikus olaj + 95 benzin keverkkel mentem, egyszer se ragadt meg RobogoTUNING:Olvasink kzl a legtbben az gynevezett ,,utcai tuning�, a kzti motorkerkprok feljavitsa irnt rdekldnek. Ez a leirs ilyet mutat be. Szakszeru kivitelezse esetn n a teljesitmny, frgbb s gyorsabb lesz a jrm anlkl, hogy elvesziten alkalmassgt a mindennapi hasznlatra. Hangslyozni kell, hogy a leirtak alapjn nem szletik versenygp, sportosan vezetheto kzti motorkerkpr azonban igen, amelynek jobb menetdinamikja az elozsi thossz lerviditsvel a kzlekeds biztonsgt szolglja. Kiindulsi elvnk az, hogy gyeskezu emberek, akik reznek magukban megfelelo szaktudst, elfogadhat munka- s kltsegrforditssal, viszonylag egyszeruen javithassk fel motorjukat, meghagyva a gyri porlasztt s kipufog rendszert. A leirtak vgrehajtshoz csupn nhny kziszerszmra s egy nagyfordulatszm frgpre van szksg, flexibilis hajtssal a Bosch kszruk rszre. Dnto fontossg a preciz, j minsgu munka! A motorteljesitmny fokozst a tlts s ezltal a fordulatszm nvelsvel s a suritsi viszony fokozsval rhetjk el. ,,Utcai tuning� esetben a forgattys hzat nem mdositjuk, csak a hengert s a hengertejet. A munkt a hengerbe beakaszthat hajlitott aluminium lemezcsik kiszabsval kezdjk, amely megakadlyozza, hogy a reszelo hegyvel megsrtsk a hengerfalat. Az alkatrszeket megtisztitjuk az olajtl s koromtl, majd a kvetkezo muveleteket vgezzk el: Szivcsatorna A szivcsoben lvo hattynyakat (grbletet) a lehetosgek mrtkben egyenesitjk ki. Ellenorizzk, hogy a belpo nyils keresztmetszete nem lg-e bele a porlaszt torkba, mert rvnylst okoz. A szivsi ido meghosszabbitsa rdekben bovitsk felfel 5 millimterrel a szivnyilst, a dugattygyuru kitmasztsa rdekben kzpen meghagyva az bra szerinti nyelvet. A csatorna formlsa kzben a szivnyilst ne szlesitsk ki, legfeljebb lefel kerekitsnk rajta 1-2 millimternyit a rajzon lthat mdon. A Simson 531 s 541 tipus motorok hengerpalstjnak kiteritett rajza. Az talakitssal kapcsolatos csatornabovitseket vonalkzs jelzi. tml csatornk Feladatunk a forgattys hzbl az gstrbe felmlo gz ellenllsnak cskkentse. A csatornknak a hengerbe torkollst gy kell kialakitani, hogy az tmlo sugarak htul szembetallkozzanak s gy csapdjanak fel a hengerfal mentn a hengerfej fel. A csatornnak a henger feloli falt nem szabad lemunklni, mert ezltal megsznne a rdiuszosan irnyitott gzterels. Az tmlo csatornk gyrilag kialakitott sarkait gondosan kerekitsk le s illesszk ssze a motorhz csatornival. A hts csatornafal megmunklsakor j szolglatot tesz egy melegen hajlitott gmblyu tureszelo. A csatornkat a rajz szerint bovitsk tel, a henger sarkos nylvnyt pedig a gzramlsnlak megfeleloen alakitsuk csaknem lesre. Kipufog csatorna Ez az, amit a leggyakrabban vgzetesen elrontanak a kpzetlen ,,versenyszerelok�! A muveletet nagy figyelemmel kell vgezni. Az ablakot csak felfel s enyhn oldalirnyban szabad rdiuszosan boviteni. A tl magas kipufognyils rontja a nyomatokot. A tl szles nyils viszont elosegiti a gyors gzcsert, de nveli a gyurutrs s a dugattycsilingels eslyt. Szval az arany kzputat kell megtallni, a rajzon kzlt mretekkel. A kipufog csatorna tovbbi rsznek bovitsekor gyeljnk a szilrd falvastagsg megtartsra, nehogy az egsz letrjn vagy kilyukadjon. Vgezetl a kszre munklt henger valamennyi csatornjnak leit treszelovel gondosan kerekitsk le (R=1). Hegerfej A suritsi viszony nvlse rdekben ajnlatos a hengerfejbol 1 millimtert leeszterglni gy, hogy az gstr formja vltozatlan maradjon. sszeszerels utn a gyjtst ennek megfeleloen 1,5 millimterre llitsuk. zemanyagnak 92 oktnos benzint ajnlatos hasznlni. A porlaszt bellitshoz gyakorlat kell, ezrt azt clszeru szakemberre bizni. Mindenkinek sok sikert kvnunk!
 
A legjobb tuning ujsg
 
G-mail
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Hr levl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
JDONSGOK
WWW.KTM.HU
 
animcik
 
Kawasaki
 
Yamaha
 
Atv
 
Szavazs
azvazs
Milyenek tallod az oldalam???

j
kirly
elmegy
rossz
nagyon rossz
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
N2O
 
trsalg
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Galrya
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros